Chladivo R-744

Provádíme plnění a opravy systému autoklimatizace s obsahující chladivo R744.  Nejčastěji je osazováno do automobilů firmy Mercedes třídy S a také třídy E. Chladivo R744 je také osazováno v elektrovozech konceru Škoda VW Audi a Seat. V tomto článku se dozvíte jak nejlépe určit druh chladiva, který je osazen ve vašem automobilu.

Jak poznám, který druh chladiva je na mém vozidle?

Nejlépe podle štítku v motorovém prostoru.

Štítek s druhem a náplní najdete zespodu na kapotě, chladičové stěně, případně na nosnících či tzv. torpédu.

V součastném vozovém parku je momentálně je nejvíce zastoupeno chladivo R134a, které je osazováno více jak 20let. 

Dále pak chladivo 1234yr. Přechodná doba pro použití chladiva R1234yr u osobních vozidel je cca 2012-2016 vozidla. Od roku 2017 se používá chladivo R1234yr a R744

Druhů štítků pro chladivo je více. Můžete se inspirovat na fotografiích. 

Štítek chladiva R134a

R 134a R 134a dvouzona mini

Štítek chladiva R1234yf.

R 1234yf mini Kapota VW 1234a mini Tesla R 1234yr štítek

 

Nenajdete-li štítek nezoufejte. Zavolejte k nám případně se u nás zastavte. Rádi vám poradíme. Případně čtětě dále.

Také vám může pomoci naše orientační tabulka.

Tabulka podle roku výroby automobilu a druhu použitého chladiva
Vozidla vyrobená v letechnejčastější chladivo
od 50 let do 1990 R12
1990-1995 (přechodné období) R 12 / R 134a
1995 do 2011 R134a
2011 do konce 2016 (přechodné období) R-134a / R-1234yf
2017 - R-1234yf 
 R744 

Déle také někteří výrobci zvolily za chladivo CO2. CO2 je zastoupeno minimálně většinou u vozů Mercedes třídy S a E a také v elektromobilech koncernu VW.

Proč nové chladivo do autoklimatizací?

Chladiva jsou plyny s ekologickou zátěží tzv. skleníkové plyny.

Pro ekologické aspekty a pro budoucí generace je snahou legislativy snižování emisí a ekologických zátěží zavést nové normy a standardy šetrné životnímu prostředí.

Vývoj a osazování ekologičtějších chladiv je proto také nevyhnutelností.

Nejdůležitější je SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2006/40/ES ze dne 17. května 2006 o emisích z klimatizačních systémů motorových vozidel a o změně směrnice Rady 70/156/EHS.

Ta stanovuje maximální hodnotu GWP 150 pro chladiva v automobilech, která jsou použitá v nových typech vozidel s účinností od ledna 2011. Pro plynulý přechod, bylo stanovena přechodná doba končící v roce 2017.

Počínaje rokem 2017 je nutností pro uvedení vozidla do provozu s klimatizací dosáhnout hodnot GWP do 150. Tento standard platí pro všechna nově vyrobená vozidla v roce 2017 a dále.

 

Co je GWP?

GWP (global warming potencial) potenciál globálního oteplování.

Výpočet GWP je poměrně složitý, ale důležité je že čím se GWP blíže nule, tím je šetrnější k stanoveným emisním limitům.

Hodnota GWP je přepočet. GWP určuje o kolikrát více daný plyn přispívá ke skleníkovému jevu oproti plynu CO2.

  

Nejpoužívanější chladiva pro automobily. Složení a GWP

Tabulka nejpoužívanějších chladiv pro automobily
ChladivoSloženíGWP 
R12 Dichlordifluormethan CCl2F2 10 900  
R134a 1,1,1,2-tetrafluorethan 1430  
R1234yf 2,3,3,3-tetrafluorpropen 4  
 R744 CO2 1 

Déle také někteří výrobci zvolily za chladivo CO2. CO2 je zastoupeno minimálně většinou u vozů Mercedes třídy S a E a také v elektromobilech koncernu VW.

Dále také uvedeme chladiva pro trasnsportní chlazení nejčastější používaný starší plyn je R404a.

 

On-Line rezervace-servis

on line rezervace autoklimatizace

Rychlý kontakt

CP servis, s.r.o.

Plzeňská 221/130

Praha-5

   257 222 221

Po-Čt:   8:00-17:00

Pá:        8:00-16:00

Podrobný kontakt.

Autoklimatizace.cz

Autoklimatizace.cz - specialisté na kompletní opravy a servis autoklimatizací v osobních i dodávkových automobilech, nákladních stavebních i speciálních strojů. Opravy a repase kompresorů autoklimatizace.

 

Kontakt

CP servis.cz
Plzeňská 221/130
Praha 5 Motol
   257 222 221
  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.